chef

Nový jídelníček, pokus no. 123432

2.11.2017

Po delší době jsem zpět. Tentokrát s novým článkem o mém jídelníčku. Jídelníček jsem totiž v posledních dvou měsících celkem změnil. Co mě k tomu vedlo? Popravdě to, co většinu z lidí, kteří se začali stravovat jinak. Lepší postava! Prostě to tak je a nebudu říkat, že ne.

Jak to všechno začalo? Vlastně už před několika lety, kdy jsem si složení jídla začal více všímat. Učil jsem se sám, podle toho, jak reagovalo mé tělo a samozřejmě z internetu. Nikdy jsem ale nedocílil takového výsledku, se kterým bych byl spokojený. Vždycky mi něco scházelo a něco přebývalo. Respektive tomu je tak stále, nebo alespoň já to tak vidím. Přitom zdravou stravu jsem dodržoval a pohybu jsem měl a mám fakt hodně. Možná to má někdo z vás taky. Sportujete, snažíte se dodržovat zdravý životní styl, jíte pravidelně a pekáč nikde? Samozřejmě. Jen o tom pekáči to není, ale každý ho přesto chce. Tak jsem se rozhodl, že si nechám poradit. Dospěl jsem k závěru, že tomu jídlu prostě nerozumím. Tady mi skvěle pomohl Instagram, kde jsem už delší dobu sledoval Jardu aka jpcze.

Proto jsem Jardu na konci prázdnin oslovil a domluvil se s ním na jídelníčku. Dneska už to tak jsou nějaké dva měsíce, co jsem s novým jídelníčkem začal. Můj cíl? Ten už víte. Shodit zbytek tuku, přidat 3-4 kg svalů a vyrýsovat. Po společné domluvě s Jardou jsem tak nejdřív začal shazovat tuk a následně nabírat svaly, už ale bez tuků. Jídelníček jsem dostal sestavený na míru, s ohledem na moje fyzické aktivity.

Vás ale stejně zajímá, jak ten jídelníček vypadal co. První dva měsíce jsem měl shazovací. Úkolem tedy bylo odbourání zbylých tukových zásob. Denní příjem jsem měl nastavený na 2200 kcal, poslední dva týdny na 2020 kcal. Ty závěrečný dva týdny už byly vážně těžký. Nebudu Vám prozrazovat konkrétní recepty, které Jarda sám vymýšlí. Jsou jeho, a tak se případně obraťte přímo na něj. Myslím, že ale alespoň něco prozradit můžu. Mám doporučeno jíst 6x denně v průběhu celého dne. Zeleniny mohu jíst neomezené množství, takže na zahnání hladu se mi nejlepší kamarádkou stala okurka. Jídelníček musí obsahovat, nebo alespoň u mě tomu tak je, všechny složky potravy – bílkoviny, tuky, sacharidy. Já ve svém jídelníčku hýbu zejména se sacharidy. Když jsem hubnul, tak jsem jich měl menší množství, než například teď (nabírací fáze). Takže se upravuje zejména gramáž příloh. K večeři na mě ta zbylo například 80 g celozrných těstovin. Bojíte se, že budete v zajetí váhy a budete trávit celé hodiny u plotny? Není tomu tak. Po pár dnech získáte dobré oko a váhu už odhadnete. Bojíte se, že se nenajíte nikde jinde? Ani toho se nebojte! Jen si správně vybírejte, jaké jídlo si v restauraci dáte.

Jaké mám výsledky? Jistě, že po dvou měsících nejsem ani zdaleka u konce, ale přesto se mi podařil celkem viditelný progres. (i díky novým tréninkům, na které chodím u nás do fitka) Jelikož už sportuju dlouho a neměl jsem toho moc na hubnutí, tak jsem se během těch dvou měsíců držel na stále stejné váze. Důležitější byl ale progres v mých rozměrech. Celkově jsem centimetry ubíral všude (věcná: měřil jsem jen pas, biceps, stehno, lýtko, prsa, nic jinýho! :D). Dobře tak raději skoro všude. Nejvíc k mé radosti v pase, kde šlo dolů 5 čísel. Tuku už mi v těle zbývá jen něco kolem      9 %, což už je fakt málo.

Po dvou měsících, tedy přibližně před pěti dny, jsem začal s nabíráním svalové hmoty. Jednak už mi přišlo, že dolů nic nedávám a taky už jsem měl docela hlad. V mém novém jídelníčku jsem poskočil na denní příjem 3000 kcal a přidal jsem zejména v příjmu sacharidů. Bílkoviny a tuky zůstaly na podobné úrovni. Už během těch pěti dnů vidím další pokrok. Mám nahoře první kilo a při pohledu do zrcadla to nevypadá, že by to kilo bylo ve formě tuku, z čehož mám fakt radost! Zvětšil jsem také objem mezijídel a po cvičení mám právo vychutnat si jeden středně velký banán. Jaká to radost po dvou měsících „hladovky“, která ale nebyla vůbec tak hrozná. Naopak se dala skvěle zvládnout. No a co je hodně důležitý a s čím mám stále trochu problémy je pitný režim. Denně mám za úkol vypít 3,5 litru, což se mi upřímně moc nedaří  🙁 Ale budu zkoušet dál.

Tolik slibovaný report k mému novému jídelníčku. Pokud byste měli zájem a chtěli radu odborníka, tak se neváhejte na Jardu obrátit a on vám pomůže. Já jedu dál v nastoleném trendu a těším se na další pokrok.

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *